Itt az új Impreza, tetszik vagy sem
Korán örültünk: a Subaru nem cserélte le a formatervezőit, pedig egyre inkább az az érzésünk, hogy itt volna az ideje. Az új Impreza jobban passzol a Legacyhoz, és egy hangyányival talán kellemesebb látvány is, mint az elődje, de szépnek nevezni azért költői túlzás volna.
Néhány napja, amikor megmutatták az új Impreza első fotóját, még bíztunk, de a bemutató során kiderült, hogy kiválogatták a gyári fényképek közül a legelőnyösebbet, és azzal kezdték a bevezetési kampányt. A szedán oldalról tényleg kellemes látvány, Szemből viszont ugyanolyan fura arcot vág, mint nagyobb testvére. Talán a hűtőrács alá csúszott fényszórók zavarják a szemünket, akárcsak a Chevrolet Cruze esetében. Az autó farával viszont nem lehet bajunk, legalábbis fogást nehéz találni rajta, annyira hiányoznak róla a jellegzetes részletek. Hátulnézetből szinte azonosíthatatlan a négyajtós Impreza.
A szedánnal szemben az ötajtós kevésbé tűnik megnyerőnek, mint az elődje. Pedig a részletek hasonlóak, csak az oldalablakok íves felső pereme nem jön össze stílusban a vízszintest jobban közelítő tetővonallal és az ötödik ajtó környékére jellemző szögegyenes élekkel. A bénasága még csak nem is különösebben eredeti: olyan érzésünk van, mintha a Dodge Calibert és a kifutó Ford Focust nézegették volna túl sokat a tervezők. Lehet, hogy jobb lett volna Alfa Romeo poszterekkel tapétázni a stúdióban?
A Subaru persze nem nagy cég, és egy ilyen gyors és alapos áttervezés eleve nem olcsó – így érthető, hogy műszaki vonalon nem változtattak érdemben. A padlólemez és a hajtás lényegében ugyanaz, a 23 milliméteres tengelytáv-növekedés is csupán jelképes értékű. Egyelőre csak az amerikai változatot mutatták be, egyetlen motorral: a régi 2,5 literes négyhengerest kétliteres, 150 lóerős bokszermotor váltja, ötsebességes kézi, vagy fokozatmentes automata váltóval. Európában persze szélesebb motorválaszték várható, és később nyilván a brutális turbós változatok is megjönnek.
Az új Imprezát az év második felében kezdik bevezetni a piacra – Európában várhatóan késő ősszel kezdik forgalmazni.