A Fiat bekaphatja. A Chryslert
Így is majdnem ingyen jutott hozzá az olasz gyártó a Chryslerhez, pedig most 1,3 milliárd dollárt fizetnek 16%-nyi részvényért, ami egy kisebb vagyon. A többi 35%-ot viszont szinte ingyen kapták cserébe a legkisebb detroiti gyártó jövőjének biztosításáért.
A Fiatnak persze nem voltak ingyen az elvárt fejlesztések: korszerű, kis fogyasztású motorokat és autókat kell építeniük a Chryslernél, azaz új gyártósorokat telepíteni, és persze átadni a drágán fejlesztett technológiát. Az olaszoknak épp ezért fontos, hogy a Chrysler ezek után már ne kerülhessen idegen kézbe, így már korábban sejteni lehetett, hogy az 51%-hoz, azaz az irányításhoz szükséges részvények mindenképp a Fiatnál landolnak majd. Az üzlet persze megéri 1,3 milliárd dollárért, hiszen a cég értékét most, a válság enyhülésével mintegy 11 milliárd dollárra teszik, azaz több mint valószínű, hogy az olasz nagyvállalat jócskán nyerne az üzleten, ha aktuális áron el tudná adni az összes megszerzett részvényt.
Ennél azonban sokkal nagyobb szabású tervei vannak a Fiatnak. Középtávon közös modellpalettát szeretnének kialakítani, és el szeretnék érni, hogy a két cég együttesen évi több mint ötmillió autót készítsen. Ezzel ugyanis hosszú távra is garantálható, hogy az így létrejött olasz-amerikai autógyártó stabilan és nyereségesen működjön.