Csirke, a vadállat
A Chrysler is megcsinálta a saját izom-terepjáróját, ahogy a legtöbb, Észak-Amerikában érdekelt nagy gyártó. A Grand Cherokee SRT8 persze már földúton közlekedésre is alkalmatlan, cserébe ez a leggyorsabb tégla a Jeep kínálatában.
Nyilván erősen megkérdőjelezhető, hogy egy autó, amelynek az lenne az elsődleges erénye, hogy magas, és akár rossz úton is elmegy, miért kap hatalmas alufelniket és földig lógó spoilert, ami akár egy magasabb járdaszegélyen ott marad. Ezen azonban már túlvagyunk: van Mercedes G osztály AMG tuninggal és BMW M5-ös, és mindkettő iránt van kereslet, így a Jeep sem hibáztatható jobban az idióta koncepcióért, mint bármelyik vetélytársa. A Grand Cherokee tökéletesen megfelel a kategória követelményeinek: brutálisan erős, igencsak fenyegető, és még kanyarodni is tud, már amennyire ez egy kéttonnás batárral fizikailag lehetséges.
Az aktuális SRT8-asba az új 6,4 literes Hemi V8-as került, amely a maga 465 lóerejével száraz falevélként bánik a nagydarab álterepjáróval. A termetes doboz 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és akár túl is léphetné a 250 km/h-t, ha az elektronika programja engedné. Az igazon meglepő azonban az a tény, hogy akár 0,9g-s oldalgyorsulás is elérhető vele, azaz pokoli gyorsan kanyarodhat, legalábbis a méreteihez képest.
A brutális Grand Cherokee elsősorban persze egy egész szűk réteg igényeinek kielégítésére született, de az eladásoknál ez esetben lényegesebb, hogy hány vásárló találja majd vonzónak az SRT8-ast, hogy aztán a kereskedésben rádumálhassák valamelyik olcsóbb és kisebb fogyasztású változatra.