A Luxgen szinte ismeretlen márka mifelénk, de úgy néz ki, nem csak a Népi Kínában készülnek egyre korszerűbb autók. Az egyelőre még jelentéktelennek tűnő tajvani autógyártó a Neora tanulmánnyal bizonyítja, hogy komolyak a szándékai, és a szaktudás sem hiányzik.
A kínai autóipari robbanás mellett szinte észrevétlenül jelent meg a Luxgen márka, előbb csak Tajvanon, majd néhány más, közeli országban is. A cég egy nagyobb autókereskedő-hálózatból nőtt ki, és a Renault Espace alapjain gyárt két típust, egy nagy SUV-ot és egy egyterűt, viszonylag kis példányszámban. Nem is igazán vette komolyan a céget eddig senki, hisz eltörpül a szomszédos kommunista nagyhatalom milliós példányszámban termelő gigavállalatai mellett, de úgy néz ki, a kapitalista Kínában is van jövője az autógyártásnak.
A legújabb dobásuk, a Neora tanulmány legalábbis erre utal. Külsőre Ford Mondeo-szerű szedánnak látszik, némi Peugeot-beütéssel. A forma nem igazán feltűnő, de azért tisztességes tervezői munkára utal – a lényeg viszont belül van. A tisztán elektromos hajtású szedán 240 lóerős, 1,6 tonnás tömege ellenére 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége 250 km/h, de ami a lényeg, az elvi hatótávolsága egy feltöltéssel 400 kilométer, azaz kifejezetten használhatónak tűnik.
Az adatok persze lehetnek épp légből kapottak is – különösen az egy töltéssel megtehető út tűnik irreálisan hosszúnak – de a Neora puszta létezése is jelzésértékű: azt mutatja, hogy a Luxgent nem érdemes félvállról venni.