Az új S60 és V60 változatok az eleve félelmetes T6-oson alapulnak, de találtak még 26 lóerőt a turbós sorhatosban, és a futóművet is a várható felhasználáshoz igazították.
A 330 lóerős és 479 Nm csúcsnyomatékú hathengereshez hatfokozatú automata jár – a gyáriak szerint ez a második generáció még finomabban vált és még kevesebb veszteséggel működik – és persze négykerék-hajtás. Ez a felépítés ugyan jócskán elvesz a motor erejéből, de a maradékot legalább kontrollálhatóan viszi az útra – 300 lóerő feletti teljesítményt az első kerekeken legfeljebb a gumik elpusztítására lehetne hatékonyan felhasználni.
Az R-Design csomaghoz persze nem csak egy kis motortuning tartozik: a futóművet toronymerevítővel, ültetéssel, keményebb hangolással és egycsöves lengéscsillapítókkal tették kiszámíthatóbbá. A látványt átdolgozott első és hátsó lökhárítókkal tették feltűnőbbé. Így az R-Design kifejezetten sportos hatást kelt, legalábbis a fotók és az adatok alapján. A gyáriak szerint vezetési élmény tekintetében is jelentős előrelépést jelent a gyári tuningcsomag a T6-oshoz képest.