A GT3 RS 4.0 ugyan nem a legerősebb utcai Porsche, de kétségtelenül ez áll majd a legközelebb a nyers versenytechnikához. A gyűjtőkön túl alighanem a pályanapok rendszeres látogatói közt lesz népszerű.
A Porsche 911-es nem csak státusszimbólumnak alkalmas, de a versenypályán is kemény ellenfél, és a Porsche meg is tesz mindent, hogy a versenyváltozat hírnevét kihasználja. Ezért készítik el a versenyzésre fejlesztett GT3 RSR utcai változatát, azoknak, akik a komoly versenyzést valamilyen okból, mondjuk idő híján nem engedhetik meg maguknak, viszont az élményt eseti jelleggel kipróbálnák. Az új, négyliteres változat a hírek szerint kerek 500 lóerős lesz – azaz 45-tel több, mint az FIA szabályzatának megfelelő szűkítővel ellátott verzenyváltozat – így klubversenyeken, pályanapokon félelmetes ellenfele lehet az M3-as BMW-knek, Audi R8-asoknak. Ugyanakkor utcán is használható, bár a beépített bukókeret miatt nyilván nem teljes értékűen.
A fotók alapján az utcai gép aerodinamikai szempontból is hűen követi a versenyautót – ugyanaz az emeletes hátsó szárny került rá – és az ezüst csíkozású, hófehér fényezés miatt is igen feltűnő jelenség a sportkocsi. A hobbiversenyzők mellett a gyűjtők számára is vonzó lehet az RS 4.0, mivel összesen hatszáz példányt gyártanak belőle.