Óriási rekordot repesztett az EX1-es
A gyár korábban is hangoztatta, hogy szeretné a lehető legtöbb rekordot felállítani az EX1-el. Eddig Kínában próbálkoztak, ahol a Peugeot igyekszik minél nagyobb teret nyerni a piacon, most azonban a világ egyik legnevesebb versenypályáján, a 20,8 kilométeres Nordschleifén döntötték meg az elektromos autók legjobb időeredményét.
Az eddigi csúcsot 9:51.45-el egy Mini E Race tartotta, ehhez képest a most elért 9:01.33 űridőnek számít. A pályán egyébiránt közel harminc éve Stefan Bellof tartja az abszolút rekordot, aki még 1983-ban egy 956-os Porschéval 6:11.13 alatt teljesítette a távot egy sportautó-világbajnoki futamon. Erre az eredményére messze nem veszélyes az EX1, az elektromos autók szintjén azonban figyelemre méltó a helytállása.
Az EX1-est a cég fennállásának 200. évfordulója alkalmából mutatta be a Peugeot a 2010-es Párizsi Autószalonon. A 340 lóerős koncepcióautót egy-egy - a két tengelyen elhelyezett - villanymotor hajtja. Mindkettő 240 Nm állandó nyomatékot ad le. A modell mindössze 0,9 méter magas, és 1,77 méter széles. Valószínűleg sohasem jut el a szériagyártásig, tapasztalatgyűjtésre viszont kiváló, ha a Peugeot be szeretne törni az elektromos autók piacára.