Gyártásba kerül a fantasztikus C-X75 koncepció, 2013-ban már az utcán is láthatjuk minden idők egyik legcsábítóbb Jaguarját.
A 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott C-X75 koncepció életre kel, közölte hivatalosan a gyártó. Az új szupersportkocsi koprodukcióban készül, a tulajdonos Tata Motors és a Forma 1-es Williams csapat közös gyermeke lesz.
A versenyistálló segít majd a hajtáslánccal és az aerodinamikával kapcsolatos kérdésekben, és a Tata Motors rendelkezésére bocsátja azt a nem kevés tapasztalatot, amit a szénszálas műanyagokkal kapcsolatban összegyűjtött; az új Jag teljes karosszériája műanyag lesz, s ez csökkenti a kocsi tömegét és növeli a hatékonyságát, gazdaságosságát.
A C-X75-ben három motor lesz, két villanymotor és egy kisméretű benzines. A koncepcióban bemutatott mikro turbinás technológiát pihentetik, mert bár jó, sajnos egyelőre nagyon drága, de szerencsére a négykerék-hajtás megmarad. A hibrid szupersportkocsi benzinmotorja valószínűleg egy sima négyhengeres 1,6-os lesz, természetesen turbófeltöltővel megspékelve. A motor két lítium-ionos akksit is táplál, melyek a villanymotorokat hajtják.
A kocsi háromféleképpen használható. Csak villanymotorral maximum 50 kilométert képes megtenni. Hibrid üzemmódba kell kapcsolni az utcán, de van egy versenypályákra optimalizált harmadik beállítás, magától értetődően a kocsi ilyenkor minden erejét ráereszti az útra. Ilyenkor 3 másodperc alatt gyorsul százra, kevesebb mint 6 másodperc alatt már a 160-at is elhagyja, végsebessége 320 km/h.
Az aszfaltszaggató Jagből mindössze 250 darab készül, ennek megfelelően alakul az ára is. Már most érdemes elkezdeni félrerakosgatni, hogy összejöjjön az a bő kétszázmillió forint, amibe a kocsi kerül.