Miután a kínai autógyártók közt nem lett megfelelő, végül egy autókereskedő hálózatot találtak meg, amely hajlandó nagyobb összeget fizetni a svédeknek. A Pang Da Automobile Audi-, Volkswagen-, Mazda- és Honda-modelleket forgalmaz Kínában, de most részesedést vásárol a Spykerben, így autógyártóvá is válik, legalábbis bizonyos értelemben.
A Pang Da 24%-os részesedést vásárol a Saabot irányító holland cégben, mindössze 65 millió euróért. Az autókereskedő cég beleegyezett, hogy 30 millió eurót fizet előre, majd újabb 15-öt 30 nappal az után, hogy az első Saabok megérkeznek Kínába. Első körben a Pang Da a Saab márka kínai terjesztését vállalta fel, de a távlati tervekben egy közös kínai üzem felépítése is szerepel, ahol 9-3-asokat és 9-5-ösöket gyártanának.
A Spyker vezetése optimista, azt mondják, hogy ezzel a szerződéssel biztosítva látják a Saab középtávú finanszírozását, bár egyelőre nem esett szó akkora összegről, ami valóban kiránthatná a svéd autómárkát a bajból. A 65 millió euró ugyanis legfeljebb fél évre lenne elég, ha a Saab ugyanolyan gyengén szerepel az idén, mint tavaly, vagy annyira sem, ha a cég jelenlegi tartozásait is figyelembe vesszük. Ráadásul ezt a megállapodást ugyanúgy jóvá kell hagynia a Saab, a Spyker és a kínai fél részvényeseinek, amin szintén elbukhat, mint a korábbi, hasonló együttműködési terv a Hawtai nevű kínai terepjáró-gyártóval.
A Saab egyelőre olyan félholt állapotban van, amelyből nagyon nehéz lesz feltámadnia. Fejlesztésre és kínálatbővítésre legalább egymilliárd euró kellene a cégnek, miközben még a beszállítók kifizetésére sincsen elegendő forrás, a működés pedig továbbra is veszteséges.