Abszolút értékben nem olyan drága, különösen ahhoz képest, hogy elektromos hajtású, de ha azt nézzük, hogy a mini-Renault igazából egy személynek kényelmes, kettőnek már nem igazán – a második tulajdonképpen a csomagtartóba szorul, térde közt az első üléssel – akkor már egyáltalán nem egyértelmű, hogy megéri-e az árát.
A Twizy a Renault egyik próbálkozása, hogy a közönséggel elfogadtassa az elektromos autókat. Elvben pont azt tudja, amiben egy villanyautó igazán jó lehet: kis helyen lehet vele parkolni, alaphelyzetben egyszemélyes, de egyvalakit el lehet vinni vele szükség esetén, belefér egy kisebb bevásárlás, és egyáltalán nem bocsát ki magából káros anyagokat. A fedett robogóként működő képződmény két változatban érkezik: a 45 km/h-s végsebességű, 5 lóerős kivitel is 6995 euró, azaz több mint 1,8 millió forint, a 17 lóerős, 80 km/h-val száguldozó kivitelért pedig 7690 eurót, vagyis bő kétmilliót kérnek.
Ez már önmagában is sok, bár a többi villanyautó ugyanilyen költséges rétegtermék a saját képességeihez mérten. Ezt azonban még le lehetne nyomni a közönség torkán, mondjuk divattárgyként bevezetve a Twizyt, jómódú, egyedülálló városi fiatalokat célozva. A Twizy azonban a megvásárlása után ugyanolyan függést okoz, mint a mobiltelefon, mivel a drága akkumulátort a Renault nem adja el, csak bérelni lehet havi 45 euróért. Ez első hallásra nem nagy pénz, átszámítva kicsit több, mint 13 ezer forint, viszont összemérhető azzal az összeggel, amit egy villanyautó egy benzineshez képest megspórol a gazdájának. Ráadásul ott a villanyhajtás másik nagy hátránya: egy feltöltés legfeljebb 100 kilométerre elegendő, viszont legalább 3,5 óráig tart.
A Twizy talán sikeres termék lehetne, főleg hűvösebb éghajlatú országokban, ahol a robogók alig használhatók az időjárás miatt – nagyjából negyedennyiért. Így azonban, akku-előfizetési díjjal, egy kiskocsi áráért még Nyugat-Európában sem számíthat örjöngő tömegekre.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
