Kevesen emlékezhetnek rá, amikor még a Ferrarinak sem derogált csupán négy henger, sőt, a Testarossában sem volt több – pedig 1957-ben még így volt. Ez a csodajárgány, az 500 TRC most eladó, igaz, a legtöbbünknek egy élet munkája is kevés lenne, hogy kifizessük.
A csodaszép, nyitott versenygépbe a Ferrari korabeli Formula 2-es motorja került – ez csupán 2 literes volt, négyhengeres, de bőven túl a kétszáz lóerőn. Az Aurelio Lampredi tervezte egyszerű, de zseniális blokk néhány évvel korábban két F1-es világbajnokságot is hozott, ez a konkrét autó pedig a Palermóban rendezett Monte Pellegrino hegyiversenyen szerzett kategóriagyőzelmet. A két eredmény ugyan össze sem hasonlítható, de az 57-es gép az egyik utolsó négyhengeres Ferrari, és mint ilyen, igencsak ritka, hisz az öreg Enzo a több hengert sokkal jobban becsülte, így később ritkán adta nyolc henger alá.
Az autót az RM Auctions árverezi hamarosan, és azt várják, hogy legalább 750 millió forintnak megfelelő eurót hoz majd jelenlegi gazdájának, azaz valószínűleg ez lehet a hengerenként legdrágább Ferrarik egyike.