Évről évre felmerül, hogy a Volkswagen vagy az Audi beszállna a Formula 1-be, ahol rajtuk kívül szinte minden nagy név megfordult már, és a németek mindig mereven elzárkóznak. Aki nem értené, hogy miért, annak itt a magyarázat.
Az Audi sportfőnöke szolgált vele, méghozzá egyetlen rövid félmondatban: annyit mondott, hogy az F1-nek már semmi haszna az utcai autók fejlesztése szempontjából. Úgy tűnhet, hogy a sportkocsi-versenyzésnek sem, ahol az Audi az elmúlt évtizedben szinte egyeduralkodó volt, de az Audinál nem így gondolják. „Az átlagsebesség itt 30 km/h-val nagyobb, mint az F1-ben, a fogyasztás viszont 42%-kal kevesebb” – mondta az Audi egyik szakembere, arra utalva, hogy az itt kifejlesztett technológiák sokkal hasznosabbak lehetnek az utcai autókban, mint az együlésesekkel szerzett tapasztalatok.
Ha azt nézzük, hogy a Formula 1 ráadásul évek óta a teljes unalomba fulladás ellen küzd, egyelőre elég kevés eredménnyel, akkor az Audinak talán igaza is lehet: jobban jár, ha olcsóbb és látványosabb szakágakban arat sikereket, mintha az F1 zsúfolt mezőnyében küzdene öt-hat évet, hogy egyáltalán versenyképessé válhasson.