Sokan dolgoznak rajta, de működő KERS-rendszerről konkrétumot még nem mutatott egyik autógyártó sem. A Volvo SKF-fel közösen fejlesztett hidraulikus lendkerekes egysége viszont akár pár éven belül bekerülhet a szériaautókba.
A Formula 1-ből ismert KERS utcai autóknál lényegében ugyanúgy csökkenti a fogyasztást a gyorsítgatós-fékezgetős városi forgalomban, mint a hibridek, csak akkumulátor helyett egy lendkereket használ energiatárolóként. Lassításnál felpörgeti az általában szénszálas műanyagból készült korongot - akár hatvanezres percenkénti fordulatszámra - majd a következő gyorsításnál egy változó áttételű hajtóművön keresztül besegít, ezzel megtakarítva a fékezésnél egyébként hővé alakuló mozgási energiát.
A Volvo és az SKF által kifejlesztett egység elsőkerék-hajtású autók hátsó tengelyére szerelhető, így univerzálisan használható több típusnál. Elméletileg nyolcvan lóerő plusz teljesítményt képes leadni, ami egyes esetekben lehetővé teszi a primer motor teljes lekapcsolását, és a svédek szerint akár 20 százalékkal csökkentheti autóik fogyasztását. Ha valóban elkészül pár éven belül, a látszathibridek érdekes alternatívája lehet majd egy KERS-es Volvo.