Az X5-ös 1999-es bemutatóját követő nagy felhördülés után hirtelen csend lett, amikor kiderült, mekkora üzleti siker a BMW álterepjárója. A töretlenül gyarapodó X-családból azóta már csak egyetlen tag hiányzik, az X7-es, amire megint fújol a tömeg, pedig nagyot csenghet a BMW kasszája, ha kihozzák.
Egyre többet pletykálnak a luxus-SUV-ok King Kongjáról, a BMW X7-esről. A projekt, amit 2008-ban a válság miatt állítottak le, új lendületet kaphat, ha tovább növekszenek az amerikai eladások. Idén januártól áprilisig ugyanis 43,3 százalékkal több BMW X-modellt sikerült elsózni az USA-ban, ami a full size szabadidőautó legfontosabb piaca lenne. Jelenleg a Cadillac Escalade és a Toyota Sequoia európai ellenfél nélkül garázdálkodik ebben a szegmensben, de ez hamarosan megváltozhat.
Ha az Audi kihozza a Q9-est, kénytelen lesz a BMW is előrukkolni egy hétüléses SUV-val. A pletykák szerint 2013-ra el is készülhet a következő X5-ös nyújtott platformjára, csak előtte még végig kell gondolniuk Münchenben, hogy megéri-e bevezetni egy olyan modellt, amely mindössze három piacon számíthat komoly sikerre: az USA mellett Kínában és Oroszországban, viszont erősen belerondít a CO2-statisztikába. Nyilván az exceltábla fogja megadni a választ erre a kérdésre is, hiszen egy ilyen batár jókora profitot is hozhat, ha eleget el tudnak adni belőle.