Az Audi a nyitott Spydert is alávetette annak a kúrának, amelyet korábban sikeresen alkalmaztak a kupé GT változatának elkészítésekor.
Az 5,2 literes motor a szériamodell 520 lóereje helyett 560-at ad le – a GT gyakorlatilag a Lamborghini Gallardo LP 560 motorját kapja meg. Emellett a középmotoros sportkocsi tömegéből is lefaragtak vagy 85 kilogrammot, ami így 1640 kilogrammra csökkent. Ennek érdekében számos karosszériaelemet karbonszál-erősítésűre cseréltek, és új, egyszerűbb üléseket kapott a gép, amelyekkel 31,5 kilót sikerült megspórolni. Mindez valamelyest befolyásolta az R8 GT Spyder dinamikáját is: a gyorsulási idő százra 4,1-ről 3,8 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 313-ról 317 km/h-ra növekedett.
A GT Spyder persze nem a műszaki változtatások, a különleges felnik, vagy a nagyobb hátsó diffúzor miatt lehet igazán keresett, értékes R8 változat, hanem a ritkasága miatt. Mindössze 333 példányt gyártanak belőle, és ebből a mennyiségből még a nagyobb piacokra is csupán néhány tucatnyit szállítanak. Ennek megfelelő a típusváltozat ára is: egy-egy példányért Németországban 207 800 eurót, azaz átszámítva bő 55 millió forintot kérnek.