A Ford most látta elérkezettnek az időt, hogy bejelentse, újabb Ecoboost turbómotort vet be, idáig a legkisebbet. Az új motor csupán egyliteres és háromhengeres, viszont közvetlen befecskendezéssel, külön-külön változó időzítésű szívó- és kipufogóoldali szelepvezérléssel, turbófeltöltéssel és más trükkökkel elérték, hogy elérje egy 1,6 literes motor teljesítményét.
Az új motor számos érdekes fejlesztést tartalmaz. Ilyen a külön hűtőkörre kötött hengerfej és motorblokk, amivel elérték, hogy a blokk hamarabb melegedjen fel, mint a hengerfej. Az eljárás azzal csökkenti a fogyasztást, hogy csökkenti a pazarló hidegindítási folyamat időigényét. Szintén szokatlan megoldás, hogy a kipufogórendszer egy részét a hengerfejbe öntötték, így a kipufogógázok kevésbé forrón távoznak a motorból, ami állítólag szélesebb fordulatszám-tartományban teszi lehetővé, hogy a motor az ideális üzemanyag-levegő aránnyal üzemeljen. Emellett a főtengely is eltolt kialakítású, ami szintén a spórolásban segít.
Érdekes, hogy a műszaki megoldásokat nem titkolja a Ford, viszont az adatokat egyelőre igen. Így csak sejteni lehet, hogy az új ezres turbómotor, amely a Fiesta, a Focus és a B-Max modellekben bukkanhat fel – sőt, egyesek szerint a következő, már ismét önállóan fejlesztett Kában is – nagyjából 100-120 lóerős lesz, viszont beéri majd 4-4,5 liter benzinnel 100 kilométeren, vegyes ciklusban.
A konkrét adatokat az őszi Frankfurti Autószalonra ígéri a Ford – alighanem itt láthatjuk az új motort először sorozatgyártású autóba építve. Az Ecoboost 1.0 legfontosabb piaca persze Európa lesz, de a Ford egyes vezetői arra is utalta, hogy az amerikai Fiesta is megkapja majd az apró háromhengerest.