Megszoktuk, hogy a Mercedes nagyobb SUV-jaiba brutálisan erős motorok kerülnek, de az új M osztály megdöbbentően visszafogott lett ebből a szempontból. Sehol egy V8-as, viszont négyhengeres már van. Mintha húsz évet ugrottunk volna vissza az időben. Vagy inkább előre?
Tegnap még csak a fotóit nézegethettük, mára viszont a hivatalos sajtóanyag is kijött. Nincs benne sok meglepetés, hisz a formákat már ismertük, és ahogy sejteni lehetett, nagy műszaki újításokat nem tartogatott a Mercedes. Arra viszont meglett a magyarázat, hogy az új M osztály miért lett látványra nehézkesebb, konzervatívabb az elődjénél. A stílusváltás nem csak a formatervre jellemző, de az egész autóra. A gyáriak állítása szerint az eddigieknél sokkal jobb minőségű anyagokat találunk a belső térben – igyekeztek elérni az S osztály szintjét – viszont a motorválaszték finoman szólva vérszegénynek tűnik, persze az elődhöz és a konkurensekhez, és nem az átlagautókhoz képest.
A váltásra több jó oka is van a Mercedesnek. Egyrészt csökkenteniük kell az átlagos szén-dioxid-kibocsátást, ami nem igazán kedvez a nagy V8-asoknak. Másrészt a fiatalos modell szerepét a SUV-ok között már a GLK játssza, az M-ből így olyasfajta konzervatív középút-modell lett, mint az E osztály: nagy és elegáns, de már cseppet sem sportos. Így érthető, hogy az alapmotor az ML 250 Bluetecben a Mercedes 2,1 literes dízele, persze két turbóval, 204 lóerővel és 500 Nm-es csúcsnyomatékkal – de ez akkor is egy négyhengeres. A következő fokozat az ML 350 Bluetec, ebbe háromliteres, 258 lovas V6-os dízelmotor kerül, míg a benzinmotoros változatba, az ML 350 BlueEfficiencybe 3,5 literes, 306 lóerős hathengerest szerelnek. Sehol egy V8-as, legalábbis egyelőre, de ez nyilván annak tudható be, hogy a legnagyobb piacokon úgyis ezekből a változatokból adnák el a legtöbbet. Valószínű, hogy később lesz azért erőteljesebb AMG változat, de erre egyelőre várni kell. Az összes motorhoz a Mercedes hétfokozatú automata váltója, és állandó összkerék-hajtás jár.
A Mercedes persze itt is felvonultatja az összes létező elektronikus segítséget, a gyalogosfelismerő éjjellátó rendszertől a holttérfigyelőn keresztül az aktív parlolóasszisztensig, sőt, minden változat aktív lengéscsillapítással érkezik, és persze felárért szintszabályzásos légrugózással is kapható az új M osztály. Az új típus hivatalos premierjét egyébként a Frankfurti Autószalonon tartják ősszel, és még az idén megindul a forgalmazás is, alighanem az év vége felé.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
