Megszoktuk, hogy a Mercedes nagyobb SUV-jaiba brutálisan erős motorok kerülnek, de az új M osztály megdöbbentően visszafogott lett ebből a szempontból. Sehol egy V8-as, viszont négyhengeres már van. Mintha húsz évet ugrottunk volna vissza az időben. Vagy inkább előre?
Tegnap még csak a fotóit nézegethettük, mára viszont a hivatalos sajtóanyag is kijött. Nincs benne sok meglepetés, hisz a formákat már ismertük, és ahogy sejteni lehetett, nagy műszaki újításokat nem tartogatott a Mercedes. Arra viszont meglett a magyarázat, hogy az új M osztály miért lett látványra nehézkesebb, konzervatívabb az elődjénél. A stílusváltás nem csak a formatervre jellemző, de az egész autóra. A gyáriak állítása szerint az eddigieknél sokkal jobb minőségű anyagokat találunk a belső térben – igyekeztek elérni az S osztály szintjét – viszont a motorválaszték finoman szólva vérszegénynek tűnik, persze az elődhöz és a konkurensekhez, és nem az átlagautókhoz képest.
A váltásra több jó oka is van a Mercedesnek. Egyrészt csökkenteniük kell az átlagos szén-dioxid-kibocsátást, ami nem igazán kedvez a nagy V8-asoknak. Másrészt a fiatalos modell szerepét a SUV-ok között már a GLK játssza, az M-ből így olyasfajta konzervatív középút-modell lett, mint az E osztály: nagy és elegáns, de már cseppet sem sportos. Így érthető, hogy az alapmotor az ML 250 Bluetecben a Mercedes 2,1 literes dízele, persze két turbóval, 204 lóerővel és 500 Nm-es csúcsnyomatékkal – de ez akkor is egy négyhengeres. A következő fokozat az ML 350 Bluetec, ebbe háromliteres, 258 lovas V6-os dízelmotor kerül, míg a benzinmotoros változatba, az ML 350 BlueEfficiencybe 3,5 literes, 306 lóerős hathengerest szerelnek. Sehol egy V8-as, legalábbis egyelőre, de ez nyilván annak tudható be, hogy a legnagyobb piacokon úgyis ezekből a változatokból adnák el a legtöbbet. Valószínű, hogy később lesz azért erőteljesebb AMG változat, de erre egyelőre várni kell. Az összes motorhoz a Mercedes hétfokozatú automata váltója, és állandó összkerék-hajtás jár.
A Mercedes persze itt is felvonultatja az összes létező elektronikus segítséget, a gyalogosfelismerő éjjellátó rendszertől a holttérfigyelőn keresztül az aktív parlolóasszisztensig, sőt, minden változat aktív lengéscsillapítással érkezik, és persze felárért szintszabályzásos légrugózással is kapható az új M osztály. Az új típus hivatalos premierjét egyébként a Frankfurti Autószalonon tartják ősszel, és még az idén megindul a forgalmazás is, alighanem az év vége felé.