Pont ötven évvel ezelőtt vette meg a Mazda a Wankel-motor licencét attól az NSU-tól, amely később beolvadt az Audiba. Most revansot vehetnek a legújabb fejlesztésükkel: a lézergyújtás iránt állítólag élénken érdeklődnek az ingolstadtiak.
A Wankel-motort évtizedekig egyedül a Mazda tartotta életben – az életképtelennek hitt működési elvet viszont nemrég megint elővette az Audi: az A1 e-tronba épített benzines akkutöltő, amelyet az osztrák AVL fejlesztett, szintén apró bolygódugattyús motorral pörgeti a hatósugár-növelő generátort.
Bár látszólag nincs sok közös vonás az Audi 250 köbcentis motorkája és az RX-8 kéttárcsás blokkja között, a Wankelek hasonló problémákkal küzdenek. Ezek egy részére jelenthet megoldást a Mazda új ötlete, a lézergyújtás. Más gyártók is dolgoznak a gyújtógyertya nélküli rendszeren, de úgy tűnik, a japánoknak sikerült komolyabb eredményeket elérniük – a pletykák szerint már izgatottan kopogtat náluk az Audi.
Ha sikerülne együtt kitenyészteniük egy modern, jó hatásfokú és tartós Wankel-motort, lehet, hogy az Audi sem csak csomagtartóba rejtett range extendernél alkalmazná a bolygódugattyús technikát.