A Factory Five 818-as számmal jelölt projektje szinte már túl jól hangzik, hogy igaz legyen. A Subaru WRX technikáját felhasználva építenek egy kétüléses, csővázas sportkocsit, amely a közölt adatok alapján nemcsak körbeautózza a donorautót, de szemtelenül olcsó is.
Tizenöt éve hajtja az amerikai Factory Five a kit-car bizniszt: szériaautók technikáját felhasználva gyártanak örömautózásra szánt gépeket. Legújabb ötletük, hogy beépítenek egy Subaru WRX motort a hátsó tengely elé, átalakítják a széria váltót hátsókerék-hajtáshoz, és egy ultrakönnyű csővázat szerkesztenek az ígéretes technika köré. A számozás sem véletlen: a kétüléses tervezett súlya mindössze 818 kiló.
Hogy a puritán csontváz megfelelő héjt is kapjon, a formatervre pályázatot írtak ki. A képgalériában a győztes Nouphone Bansasi terve mellett több díjazott skicc is szerepel, amelyek ugyan nem valósulnak meg, de jól mutatják, hogy a 3D-s szoftverekkel a szakmában ismeretlen nevek is milyen pofás formákat tudnak rajzolni.
A Project 818 ötletében mégis az a legszebb, hogy az ügyes kis sportkocsit állítólag 15 ezer dollárból, vagyis szűk három millió forintból talpra tudják állítani. Ha egy-két éven belül tényleg beindul a gyártás, akkor sajnálhatjuk majd csak igazán, hogy nem az Egyesült Államokban élünk - Európába aligha juthat el ez a kisszériás legóautó.