A B osztályról már viszonylag sok fénykép látott napvilágot, szemben a műszakilag rokon A osztállyal. A legfrissebb fényképeken jól látszik, hogy valóban megváltozik a típus jellege, és sokkal földszintesebb lesz a jelenleginél, mivel a Mercedes új elsőkerék-hajtásos platformjára épül a régi szendvicsszerkezet helyett.
Valószínű, hogy a típus, amelyet 2012-től Kecskeméten fognak gyártani, három- és ötajtós karosszériával is készül majd. A kémfotón az álcázott autó egyértelműen ötajtós, míg a Sanghajban bemutatott dögös előtanulmány háromajtós volt. A kupészerű változat a VW Scirocco, Volvo C30 konkurense lesz, ebből készül majd a körülbelül 300 lóerős AMG-kivitel, amely kétliteres turbómotort kap. Ez azonban nem fronthajtással, hanem összkerékhajtással lesz képes átvinni a motor erejét az útra. A motorok a C osztályból érkeznek, de alaposan átépítik őket, hogy alkalmasak legyenek a keresztirányú beépítésre, a benzinesek turbóval és közvetlen befecskendezéssel.
Az sem titok, hogy milyen arca lesz az új A osztálynak, hiszen a szabadalmi rajzok már régen kiszivárogtak róla: lényegében a CLS arculatát kapja ez a modell is. Azonban a kép majd csak Frankfurtban áll össze, ott tartják ugyanis a világpremiert. A távlati tervekben egyébként szerepel egy kompakt SUV is, amely az A osztály technikájára épül, az Audi Q3 konkurensének szánt típust GLC-nek hívják majd. A Mercedes egy négyajtós kupét is tervez az A osztály platformján, a BLS nyilvánvalóan nem a szép emlékű euro-Cadillacnak fog emléket állítani, hanem a négyajtós Audi A3-asnak lesz az ellenfele.