2011.06.21. 17:32

Valószínűleg érzik a BMW-nél, hogy a Mini Coupé pengeélen táncol, főleg a formaterv miatt. Talán pont ezért húzódott ennyire el a média és a közönség meggyúrása: tanulmány, ilyen rajz, olyan rajz, másik tanulmány, gyári kémfotó - ez utóbbi eleve abszurd, hisz a kémeket eleve kirúgják a gyárból nem?

De most ennek vége, megszületett, itt van. Hölgyeim és uraim, a Mini Coupé!

A fura variáns létezésének ez egyetlen épeszű magyarázata, hogy kupé még nem készült a Miniből. Persze ilyen alapon csinálhattak volna szippantós és exkavátor változatokat is. Ők mindenesetre a sportos hagyományokra hivatkoznak, bár csendben érdemes hozzátenni, hogy akkoriban, amikor a Minivel sportsikereket lehetett elérni, még Wartburgokkal és Polski Fiatokkal is lehetett villantani a Montén.

Azért ha ügyelnek rá, hogy minden második részletfotón feltűnjön a brit lobogó valamilyen formában, a fiatalok biztos ráharapnak. (Érdemes megnézni a galériában a gyári fotókat, pár bőröndön  gyorsítócsík van, ez aztán a sportos génállomány). A svábok valószínűleg a kétliteres, 143 lóerős dízelt választják majd, ekkora testben egyébként ez is nagyot tud szólni, már nemcsak hangra, hanem menésre is: nyolc másodpercen belül van százon. Egyébként még az alapmotor is meglepően jól mozgatja a bódét, az 1,6-os, 122 lóerős benzines is csak egy másodperccel lassabb nála.

Az izgalmasabb változatokba az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotort szerelik, a gyengébbik (Cooper S) már önmagában is elég impresszív, 182 lóerővel és 6,9-es gyorsulással. A John Cooper Works változat erre még rádob harminc lovat és a gyorsítóképességen javít fél másodpercet. Egyébként az összes benzinmotor Valvetronic szelepvezérlésű.

A Coupé karosszériája ugyanolyan hosszú, mint egy normál Minié, ám csupán kétszemélyes az utastere, három centivel alacsonyabb és mindössze 280 literes a csomagtartója. Ne kérdezzék, hogy hová lett a hátsó ülések eltüntetésével nyert hely. A karosszéria, bár kupészerű, valójában háromajtós.

A búbos tetővonal egy különleges légterelőt is rejt, de nem ez az egyetlen aerodinamikai okosság. Ha profilból megnézzük, gyakorlatilag az ős-Audi TT kontúrja köszön vissza. Valószínűleg a TT-éhez hasonló problémákat küszöbölték ki egy aktív hátsó szárnnyal, amely 80 km/óránál automatikusan kiemelkedik, így nem lesz nagy a hátsó tengelyre ható felhajtóerő, és nagy sebességnél sem válik instabillá a kocsi. A Mini Coupéban van sport gomb is, és feszesebb, ültetett futóművel is kérhető – a John Cooper Works ehhez képest alacsonyabb további egy centivel és még keményebb a csillapítása.