Nincs több találgatás: a védjegy-kérelemhez csatolt rajzokról egyértelműen kiderül, milyen lesz az új Fiat kisautó. Lehetne benne több fantázia, de ettől még lehet sikeres.
A Fiat nem halogathatta tovább a Panda leváltását, hiszen az aktuális modell már nyolc éves - nem csoda, hogy szinte képtelenség eladni, pedig jóval célszerűbb jószág, mint testvére, a népszerű ötszázas. A szögletes forma egyszerűen elfáradt, kell egy frissebb, vonzóbb csomagolás, hogy ismét kívánatos tárgy legyen az ötajtós miniautóból. A Fiatnál pedig próbálnak biztosra menni: olyan stílusjegyeket használnak, amelyek egyszer már beváltak valahol.
Az új Panda gömbölydedebb lesz, mint az elődje, némi 500-as beütéssel, ugyanakkor láthatóan nemigen változtattak a műszaki alapokon, megmaradtak az előd egyes jellegzetes vonásai is. Ilyen a hátsó tetőoszlop oldalán a kis ablak és mögötte a magasra helyezett lámpasor, de az autó arányai is csaknem változatlannak tűnnek. A külső burkolólemezek viszont mind újak, sokkal lágyabb vonalvezetésűek, mint korábban. Talán ezt ellensúlyozandó a sárvédőívek sarkosabbak lettek, hasonlóan a Brazíliában nemrég bemutatott új Uno megoldásához.
Műszaki szempontból a Panda nem változik sokat. Itt várhatóan már bevetik az új, kéthengeres motorokat, amelyek eddig csak az 500-asban, illetve az új Lancia Ypsilonban bukkantak fel. A padlólemez azonban marad, ami nem csoda: így olcsóbb a modellváltás előkészítése, márpedig a Fiatnak a Chrysler felfuttatása mellett egy cent felesleges pénze sincsen.
Több mint valószínű, hogy az új mini-Fiat még az idén bemutatkozik, bár a piaci bevezetés alighanem 2012-re mard. A gyártás ugyanott folyik majd ahol eddig, a Fiat lengyelországi gyárában, ami jó hír: azt az olaszok is elismerik, hogy itt készülnek házon belül a legjobb minőségű autóik.