Az autó szimmetrikus, legalábbis a legtöbb ember fejében annak kell lennie. Ezzel a konzervatív nézettel szembesült most a Hyundai is, a vadiúj Veloster kapcsán.
A koreaiak kisebbik kupéja ritka, féloldalas kialakítású: baloldalt csak egy ajtaja van, jobboldalt viszont kettő. Nem újdonság az ilyesmi, korábban például a Mitsubishi gyártott ilyen elrendezésű egyterűt, de a Renault Kangoo első generációját is így kezdték gyártani, kupén azonban még nemigen próbálkoztak hasonlóval - igaz, ebben a kategóriában az is ritkaság, hogy egy autónak kettőnél több oldalsó ajtaja van. A Hyundai alaposan fel is mérte a piacot, de így is mellényúltak. Erre utal, hogy a cég exportmodellekért felelős fejlesztési igazgatója, Eunjoo Shin a napokban elárulta. már dolgoznak a Veloster ötajtós változatán - ez pedig egy ennyire friss modell esetében legalábbis meglepő fejlemény.
Az történhetett, hogy valamelyik fontos piacon a bevezetés kapcsán derült ki, mennyi vásárlót veszítenek a szükségesnél kevesebb ajtóval, és a szám túl nagynak bizonyult. Egy ilyen módosítás persze nem olcsó, és nem is egyszerű, hiszen az önhordó váz merevségét is érinti, és ezen keresztül a törésteszt-eredményektől az autó viselkedéséig számos tulajdonságra hatással van. Így elképzelhető, hogy a Hyundai csak a következő modellfrissítéssel vezeti be az új karosszériaváltozatot, úgy három év múlva - feltéve, hogy a típus kihúzza addig a meglevő négy ajtóval.