Mielőtt hivatalosan bemutatják, az új 911-es prototípusaival megautóztatták a legnagyobb nemzetközi szaklapok képviselőit, és elárulták, miben tér el az új 991-es a leköszönő 997-eshez képest. Alig maradt valami, amihez ne nyúltak volna hozzá.
A pletyka, miszerint a 911-es középmotorral készülne, alaptalannak bizonyult - talán majd a következő váltás alkalmával - viszont csak a karosszéria formája és a főegységek elrendezése maradt a régi. A Porsche alumíniumból és nagy szilárdságú acélból készített szokatlan hibrid karosszériát, amely nagyobb és merevebb lett, mint előzőleg, ugyanakkor az egész autó 55 kilogrammal könnyebb lehet, mint az elődje. A legfontosabb méretbeli változás a hosszabb tengelytáv: ezzel egyrészt stabilabb, másrészt tágasabb lesz az autó, de nem ezért szánták el magukat a lépésre, hanem a hibrid hajtáslánc kedvéért: ez nem fért volna el a régi autóban. A benzin-elektormos 911-es ennek ellenére csak 2015 után érkezik, a 991-es sorozat első felújítása idején.
A motorok első ránézésre ismerősek: a sima Carrera 3,4 literes, és az S változat 3,8 literes hathengeres bokszermotort kap, de ezek jóval erősebbek lesznek, mint eddig. A kisebb motor 350, a nagyobb kerek 400 lovas lesz - mindkettő közvetlen befecskendezéses, és legfeljebb 7800-at forog percenként. A motorokhoz új váltók készültek: mind a manuális, mind a dupla kuplungos PDK automata kapott egy hetedik fokozatot is, ami a szemtanúk szerint nem hosszú, kímélő áttétel, ugyanúgy alkalmas gyorsításra, mint a többi. Az új modell valamivel jobban megy, mint a régi, legalábbis százig biztosan: az alapmodell 4,6, az S 4,3 másodperc alatt gyorsul idáig álló helyzetből. Nem mintha az a 0,1 illetve 0,2 másodperc különbség érzékelhető is lenne, de a tudatra, hogy az új autó előrelépést jelent, mindenképp szükség van.
A legkevesebbet állítólag a futómű változott: ez szerkezetileg azonos az előzővel, csupán a hangolása más - állítólag jobban kiszűri a kis úthibákat, mint korábban. Érdekes módon vannak megkérdőjelezhető újítások is, mint a villanyos kormányszervó, bár a gyáriak esküsznek rá, hogy érzésre nincs különbség a korábbi hidraulikus rendszerhez képest, csak a súlya és az energiaigénye kisebb az új rásegítőnek. Viszont az összes változat elektronikájának része az elektronikus rajtprogram, így biztosra vehető, hogy a lámpánál az előrhető legnagyobb gyorsulás csikarható ki a gépből.
A titkos Porsche próbán egy dolgot nem hagytak a vendégüllátott újságíróknak: vezetni a prototípusokat. Azaz épp a lényeg nem derülhetett ki, hogy milyen élményt nyújt az autó. Pedig az már számtalanszor kiderült, hogy egy sportkocsit a műszaki adatokból képtelenség megismerni, hisz a lényeg a karakter - ha az nem stimmel, lehet akármilyen gyors, fabatkát sem ér.