Frendzy: Skoda Roomster franciául
A Renault teljes stílusváltásra készül, és a Frendzy tanulmány egy újabb szonda, amellyel a közönség reakcióját vizsgálják. Ahogy a többi - a DeZir, az R-Space és a Captur - összhatásában ez is besorolható egy létező kategóriába, de a részletek kidolgozásánál a formatervezők láthatóan szabadon ereszthették a fantáziájukat.
A Frendzy a maga 4,091 méteres hosszával, hasábformájával és 2,25 köbméteres rakterével a kompakt haszonjárművek közé sorolható, amilyen a Renault Kangoo is - nekünk mégis inkább a Skoda Roomster jutott az eszünkbe róla. A felül egyenes vonallal elvágott szélvédő és az oldalablakok hátul megnövekvő felülete lehet az oka, bár mindezt magyarázhatjuk azzal is, hogy a Renault tervezői próbáltak az aktuális divatból meríteni.
Tanulmányautóról lévén szó, különös megoldásokban persze nincs hiány. Az első ajtók még hagyományosan nyílnak, viszont hátul kétféle ötletet is kipróbáltak. Baloldalt tolóajtó van, az ablakba épített 37 hüvelykes kijelzővel, jobboldalt viszont hiányzik a B oszlop, és a hátsó ajtó hátrafelé nyílik. Az ötödik ajtón fura módon nincsen ablak, viszont két műanyag panelből áll: az alsó része lefelé csúszik el a lökhárítóval párhuzamosan, a felső pedig felfelé nyílik a megszokott módon. Ahogy az aktuális divat diktálja, az autó tetejét sem hagyhatták nyílás nélkül: a Frendzynek hatalmas vászonteteje van. Az összképet talán csak a túlkomplikált hűtőmaszk rontja el, amelyben valahogy túl sok a kis felületű LED-es lámpa és a szürke műanyag.
A kívülről egyértelműen autóforma tanulmány belül egész elborultan néz ki. A famintás padló, az áttetsző, itt-ott neonzöld kitüremkedésekkel tarkított burkolatok és a fémszínű, lebegő ülések nem is a jövőt, inkább a negyven-ötven évvel ezelőtti jövőképet idézik fel. Itt válik egyértelművé, hogy a Frendzy egyáltalán nem praktikus használati tárgy. Az egyetlen, egyértelműen mai elem a műszerfalon a kivehető Blackberry tablet, amelyről az autó számos funkciója vezérelhető.
A padló lépcsős kialakítását viszont műszaki szükségszerűség szülte: csak így fért el az autóban az óriási Li-ion akkumulátorcsomag, amely a haladáshoz szükséges energiát tárolja. A tanulmány ugyanis tisztán elektromos hajtású: egy 60 lóerős villanymotor mozgatja az 1,42 tonnás testet, amely legfeljebb 130 km/h-val képes haladni.
Mindez persze csak afféle előzetes, a tanulmányautót élőben csak az őszi Frankfurti Autószalonon állítják majd ki.