A kézi váltónak annyi?
A modern mechanikus automata váltók megjelenése óta többször is temettük már a régimódi manuális szerkezeteket, de azok csak nem akarnak kihalni. A Lamborghini fejlesztési igazgatója szerint azonban már nem érdemes foglalkozni a régi megoldással, így az olasz sportkocsikon a jövőben már csak a füleket húzogatjuk majd.
Egy kis olasz sportkocsigyárnak persze könnyű, különösen a Volkswagen csoport fejlesztési lehetőségeivel és pénzével a háta mögött, hiszen egy jó automata árát simán beleszámolhatják az árba. Az Aventadornál már meg is történt a váltás - kapott egy, érdekes módon szimpla kuplungos, de nagyon gyors automatát - és még a Gallardo utódjának árába is belefér egy ilyen igényesebb szerkezet. A kérdés inkább az, hogy a vásárlók hajlandók-e a váltásra, hiszen az elmúlt években nem egyszer láttunk olyat, hogy az eladások fellendítésére egy-egy sportos modellből utólag mutattak be egy manuális váltós kivitelt, kifejezetten a régimódi vevők számára.
A lényeg azonban nem is a Lamborghini konkrét esete. Maurizio Reggiani olyasmit fogalmazott meg, ami sok autóipari fejlesztőnek ott van a nyelve hegyén. A dupla kuplungos automaták már közel olyan simán váltanak, ahogy egy hagyományos váltóval egy ügyesebb sofőr tenné, kifejezetten gyorsan működnek, nem okoznak fogyasztásnövekedést, mint az olajos automaták, és az áruk sem megfizethetetlen. A vezetést is megkönnyítik, ami azonban még ennél is lényegesebb, sokkal könnyebb egy automatával jó autót csinálni, mint egy kézi váltóval. Nem kell külön figyelni rá, hogy milyen a váltási érzet, vagy hol és milyen puhán fog a kuplung, nem is beszélve arról, hogy míg a hagyományos váltót lehet rosszul kezelni, egy elektronika vezérelte automatát szinte képtelenség, így a tervezésnél sem kell figyelembe venni, hogy egy tehetségtelen sofőr miféle szörnyűségeket művelhet a hajtásrendszerrel.
A kézi váltó eltűnése persze évtizedek kérdése: meg kell várni, míg az igazán jó automaták leszivárognak a legalsó kategóriákig, és még utána is évtizedekig tart, mire a kuplungpedál őskori kuriózummá válik majd. Ennek ellenére nincs kétségünk afelől, hogy ez a jövő - már ha egyáltalán szükség lesz váltóra, hiszen a villanymotoros hajtás magát a váltót is feleslegessé teheti néhány évtizeden belül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
