Az autóipar legnagyobb kihívásai közé tartozik, miképp lehet kiemelni egy alvázas, platós haszonjárművet a többi hasonló gép közül. Különösen Európában nehéz a helyzet, ahol a vásárlók sok esetben személyautó helyett vesznek pickupot. A Toyota is ezzel küzd: a Hilux eddig furcsa grimaszt viselt, most viszont elegáns próbálna lenni, hátha így sikerül kitűnnie az egyre sűrűsödő mezőnyből.
A Hilux, ahogy kategóriatársai is, egykor lélektelen, szögletes, de őszinte munkagép volt. Nem vacakoltak a formatervvel, néhány célszerű hasábalak elég volt a boldoguláshoz. Így ment ez a Fordnál, a Mazdánál, a Nissannál és a Mitsubishinél is, miért épp a Toyota lógott volna ki a sorból? Aztán a Mitsubishi megcsinálta a gömbölyű L200-ast, és hirtelen mindenki más szürkének tűnt, így a Hilux sem maradhatott egy, a sok unalmas szerszám között. Először valami szokatlannal próbálkoztak: elégedetlen harcsagrimasz és a korábbinál kerekebb formák - szépnek épp nem mondanánk, de legalább valamilyen volt. Nem tudni, ez mennyire volt sikeres megközelítés, de a gyáriak nem lehettek túl elégedettek az eredménnyel, mert a típus felújítása kapcsán a Toyota tervezői inkább egy konzervatív, de legalább feltűnő krómozott hűtőmaszkot készítettek a Hilux orrára.
Az új dekoráción kívül az erősebb alapmotor érdemel még említést: a 2,5 literes négyhengeres dízel 24 lóerővel gyarapodott, így most már 144 lóerő jön elő belőle 3600-as fordulatszámon, a 343 Nm-es maximális nyomaték pedig 2000-es fordulaton jelentkezik. Eközben a fogyasztását is sikerült mérsékelni, méghozzá egy teljes literrel: szabvány vegyes ciklusban 7,3 liter gázolajjal is beéri. Persze továbbra is kapható lesz a gép 3 literes, 173 lóerős dízellel is, de ehhez egyelőre nem nyúltak. Az új Hilux további újdonsága, hogy mostantól egyforma alapokra épül a két- és a négykerék-hajtású változat, ami az olcsóbb 2WD modell esetében nagyobb hasmagasságot és 2,5 tonnás vontatási képességet jelent. Ezen kívül csak a színválaszték és a műszerfal egyes részletei változtak.
A megújult Hilux-től azt várják, hogy Európában népszerűbb lesz, mint eddig volt, bár a Toyotának nincs könnyű dolga, különösen mióta a Volkswagen is megjelent az Amarokkal, amely alaposan megtépázta a korábban szinte egyeduralkodó japán pickupok piaci részesedését a szegmensben.