Amikor kiderült, hogy az Opel a Fiat Doblót rendszeresíti az öregedő Combo helyére , még csendben reménykedtünk, hogy a márkaarculathoz igazítás jegyében kijavítják rajta az esztétikai tévedéseket. Nem tudjuk, talán az idő volt kevés.
Magára az autóra kár sok szót vesztegetni, hisz az utolsó csavarig azonos a régről jól ismert Doblóval. Praktikus haszonjármű, kétféle hosszúságban és tetőmagassággal lesz elérhető, 3,8 illetve 4,6 köbméteres raktérrel, illetve öt- vagy hétüléses személyautóként. Motor ötféle lesz, 1,4 literes 95 lóerős benzines, ugyanekkora, de turbós, 120 lóerős földgázos (CNG), valamint 1,3 literes 90 lovas, 1,6 literes 105 lovas és 2 literes 135 lovas dízel. Senkit ne tévesszen meg a CDTI jelzés a dízeleken, itt minden olasz technika, még a stop-start rendszer is. Nagyon amúgy sem lett volna idő belenyúlni az autóba, hiszen a Dobló átvételéről tavaly év végén döntöttek, hét-nyolc hónap pedig kevés egy komolyabb fejlesztéshez.
Arra azért elég volt, hogy csináljanak egy új orrot a Doblóra, de itt sem erőlködtek igazán: az amorf lámpák maradtak, de a nagyra tátott hűtőrács helyét egy kisebb, szintén formátlan nyílás vette át, a tetején krómszínű rácsozat Opel jelvénnyel. Ha lehet, még botrányosabb az összkép, mint a Fiat esetében, pedig az sem semmi.
Az Opel persze így is eladhat belőle néhány tízezret évente, ami jó, hiszen megtarthatják a hűséges Combo-vásárlókat, és még nyernek is az üzleten egy keveset, anélkül, hogy egy fillért is költöttek volna fejlesztésre. A Fiat is jól jár, hiszen lesz egy csomó, biztosan eladott Dobló, és ezzel biztos bevétel. A vásárlók - nos, ők legalább dönthetnek, milyen jelvénnyel veszik meg a célszerű áruszállítót vagy családi dobozt, ha már ezt a típust nézték ki.