Lassan minden AMG modellben lecserélik a régi, 6,2 literes nyolchengerest az újabb, 5,5 literesre, amelyből elődjével ellentétben két változat is készül. A most bemutatott gépet a kisebb Mercedesekbe szánják: elsőként az SLK kapja meg, de később talán más típusokban is bevetik.
A lényeg ezúttal nem a teljesítmény növelése volt, hanem a fogyasztás és a tömeg csökkentése csökkentése úgy, hogy azért teljesítmény is maradjon épp elég. Az eredmények meggyőzőek: a V8-as így, turbó nélkül 187 kilogrammot nyom, az SLK-ban 8,5 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, a szén-dioxid-kibocsátása 199 gramm kilométerenként, és közben 416 lóerőt, illetve 540 Nm-es csúcsnyomatékot adhat le, ami, ha nem is éri el a leggyengébb 6,2 literes 457 lóerejét, azért még mindig bőven több, mint elegendő.
A tervezők bevetettek néhány korszerű trükköt, hogy alacsonyan tartsák a V8-as fogyasztását, így részterhelésnél például négy henger leáll, anélkül, hogy ebből a sofőr bármit észrevenne. Emellett a stop-start rendszer is az alapfelszereltség része lesz. Egy másik trükköt annak érdekében alkalmaznak, hogy a motor teljesítse az összes zajkibocsátási normát, de mégse találják a vevők túl sterilnek - ennek érdekében két pillangószelep került a kipufogórendszerbe, amelyek 2000-es fordulat felett fokozatosan nyitnak, csökkentve a rendszer zajcsillapítását. Így finoman nyomva a gázt senkit nem ébreszt fel a kertvárosi éjszakában, míg lepadlózva érces hangon üvölt.
Az új V8-as az SLK AMG-vel együtt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, azt azonban nem tudni, hogy később milyen más modellekbe tervezik beépíteni. Az AMG Mercedesek többségébe ugyanis az erősebb, ikerturbós kivitelt szerelik, amelyből a feltöltés miatt nem nehéz különböző, 450 és 600 lóerő közti teljesítményű kiviteleket készíteni.