Audi Q7 sokkal több stílussal?
A legdrágább autók gyártói eddig nagyrészt hatalmas limuzinokat, esetleg kupékat és kabriókat készítettek, de a Bentley, a Rolls-Royce-hoz és a Maybachhoz hasonlóan távol tartotta magát a SUV-ok piacától. Talán csak a tőkehiány volt az oka, vagy azt gondolták, egy ilyen autót nem lehet beilleszteni a kínálatba, mindenesetre eddig maradtak a kaptafánál.
A napokban azonban maga a Bentley vezérigazgatója kotyogta ki, hogy ez már nem sokáig lesz így: a VW csoport angol luxusmárkájának következő dobása épp egy nagy hobbiterepjáró elkészítése lesz. Az alapok persze az anyacégtől jönnek: az Audi Q7, a Porsche Cayenne és a VW Touareg - egyébként lényegében azonos - alapjaira építkeznek majd, de azért lesz néhány feltűnő különbség. Nem csak a forma lesz tradicionálisabb, kevésbé hivalkodó, ahogy az egy Bentley esetében elvárható, de valószínű, hogy itt is bevetik a Continental sorozat félelmetesen erős W12-es motorját, így nem csak presztízsben, de teljesítményben is kevés ellenfele lesz a járműnek.
Mire a modell megérkezik, várhatóan megjön a konkurencia is: az Aston Martin a Mercedes ML-ből épített Lagonda terepjáróval próbál még több közel-keleti ügyfélre szert tenni, és úgy hírlik, a Range Roverből is készül majd még drágább, erősebb, jobban felszerelt kivitel, amely a Bentleyhez hasonlóan a 60-70 millió forint körüli árkategóriában versenyezhet.