Kémfotón a sofőrös 3-as BMW

2011.07.28. 14:47

Lehet, hogy Európában vagy Észak-Amerikában kinevetnék, Kínában viszont szinte bármelyik presztízs-szedánból érdemes nyújtott változatot készíteni, hisz ezeket keresik leginkább.

A BMW nem az első, amely ebben a kategóriában nyújtott modellt kínál. Az Audi a hosszú A4L-el tarol a piacon, ahogy a VW Passat is elérhető hosszabb kivitelben. Az új hármast eleve úgy fejlesztették, hogy egy ilyen típusváltozat kifejlesztése se okozzon gondot, és Kínában egyszerre mutatják be a rövidebb négyajtóssal. A képek tanúsága szerint a hátsó oldalajtók, és ezzel a hátsó lábtér is vagy 10-15 centivel hosszabb, mint az alapmodellen, ami már elég lehet, hogy a majdani tulajdonosok teljes kényelemben terpeszkedhessenek a 3-as hátuljában.

Kínában a hosszú modellek azért olyan népszerűek, mert az autóvásárlók egy jelentős része nem is szándékozik vezetni a saját autóját, inkább sofőrt tart erre a célra. Ugyanakkor odaát még nincs akkora presztízsbeli különbség egy 3-as és egy 5-ös BMW között, mint mifelénk, sokkal lényegesebb tényező, hogy valakinek egyáltalán telik európai presztízsmodellre a helyi tervezésű szörnyűségek helyett.