Úgy tűnik, a Mazda kezdte meg a kiterítést a Frankfurti Autószalon előtt. Ugyan már hónapokkal ezelőtt megmutatták az új CX-5-öst minden oldalról, de az új SkyActive motorokról csak most árulták el a fontosabb adatokat.
A kompakt SUV-ba csak Euro 6-os motorok kerülnek, egy 165 lóerős, kétliteres benzines, és egy 2,2-es dízel, amelyből 150 és 175 lóerős változat készül. Eddig nincs meglepetés, de az, hogy a gázolajos és a szikragyújtásos motor is 14:1-es sűrítési aránnyal működik, jelzi, hogy a Mazda megint az árral szemben úszik. Egyelőre titok, milyen megoldásokkal érték el, hogy a dízel 5200-as percenkénti fordulatig tiporható, de a beígért 4,5 literes fogyasztás ígéretes lenne, ha nem tudnánk, hogy a szabványos mérési ciklus milyen távol áll a valóságtól.
A Frankfurti Autószalonra időzített bemutatóra a fészliftes Mazda 3 kíséri a CX-5-öst, majd pár hónappal később, 2012 elején érkeznek az első Kuga-konkurensek a kereskedőkhöz.