Úgy tűnik, lassan jutott el a hír a GM felső emeletére, de most már ők is felismerték: túl közel van a Chevrolet az Opelhez, ami nem üdvös az üzletvitelre nézve.
Az angol Autocar magazinnak nyilatkozta Nick Reilly, az Opel vezére, hogy túl közel került a két márka egymáshoz, ami veszélyezteti a német brand sikereit. Ha belegondolunk, kicsit úgy hangzik az állítás, mint egy segélykiáltás a GM felé, de mintha kicsit megkésett volna.
„Kétségtelen, hogy a Chevrolet felfelé kapaszkodik a ranglétrán a már bemutatott és a még bemutatásra váró új termékeivel” - ismerte be Reilly, és hozzátette: „ebből az következik, hogy az Opel/Vauxhall termékválasztékot és a márka imidzsét ugyanígy feljebb kellene pozicionálni, ha meg szeretnénk tartani a kellő távolságot”.
Bár saját piacelemzésük szerint az Opel-vásárlók mindössze 1,5 százaléka gondolt egyáltalán arra, hogy Chevyt is vehetne, a helyzet súlyosabbnak tűnik. Míg az amerikai brand új modelljeivel, mint a Cruze, az Orlando vagy a hamarosan érkező Malibu, egyre jobban elszakad a Daewoo-imidzstől, de még mindig szemtelenül alacsony áron kínálja őket, az Opel legfeljebb marketingszövegeivel közelít a prémium szegmens felé.
„Ha sikerülne feljebb lépnünk, a Vauxhallok és Opelek árát is megemelhetnénk egy kevéssel, de erre a közeljövőben nincs sok esély: meg kell nyernünk az összehasonlító teszteket a riválisaink ellen, hogy bizonyítsuk műszaki tudásunkat” - hangzik Reilly meglepően őszinte megállapítása. A baj csak az, hogy a rüsselsheimiek az Insigniával és az Astrával már ellőtték a puskaporuk javát, míg a Chevrolet a jövőben több új tömegmodellel is készül.