Rég esedékes már a Panda leváltása - bármilyen ügyes kisautó, nyolcévesen már kivénhedtnek számít. A szeptember közepén megrendezett Frankfurti Autószalonon hivatalosan is bemutatják, de addig nem szeretnék elárulni, pontosan hogy is néz ki. A kémvideón látható becsomagolt prototípusok azért sejtetnek valamit.
Hogy a fejlesztés már a vége felé jár, kiderül abból is, hogy az állítólag Nápolyban készült telefonos videón két jobbkormányos kísérleti autó szerepel. Ha minden igaz, a szeptemberi bemutatót követően egyes piacokon már idén kapható lesz az új Panda, de 2012 elejére biztosan megérkezik hozzánk is.
Nagy változásokra nem kell készülnünk, marad a furgonforma és a tetőoszlopokra felcsúsztatott hátsó lámpa, az orra viszont kevésbé karakteresnek tűnik, mint az elődé. A már kiszivárgott szabadalmi vázlatokon látszik, hogy a dizájn alapvetően lágyabb vonalakat használ - reméljük, az óvatoskodásból nem lesz olyan melléfogás, mint a Multipla frissítésénél.
Ami a technikát illeti, biztosra mennek az olaszok: a régi padlólemezét hasznosítják újra, de nincs is azzal semmi baj, még a megnyújtott Lancia Ypsilont is bőven elbírja. A gyártást hosszas huzavona után a lengyelországi Tychyben marad, ahol már jó pár éve készülnek a Fiat-konszern autói.