Egy Alfa, amely nemcsak szép
Az utóbbi évtizedek kétségtelenül legizgalmasabb Alfáját viszik a Frankfurti Autószalonra – feltehetően már közel szériaérett állapotban.
Ha eltekintünk a mutatóba gyártott, veszedelmesen drága 8C-től, eléggé meg kell erőltetnünk az emlékezetünket, hogy felidézzük az utolsó hátsókerekes Alfa sportkocsit. A még mindig jól csengő, de évek óta foghíjas választékkal vergődő márkának pont olyan kocsira van szüksége, mint a 4C.
A Genfi Autószalonon kiváltott üdvrivalgás után már meg is kezdték a hírverést a néhány hét múlva esedékes német seregszemlére: facebookon csepegtetik az információkat, amelyek arra utalnak, hogy a 2012-re ígért 4C tovább finomított változatát fogják bemutatni, de az sem kizárt, hogy egy tető nélküli roadsterrel készülnek.
A 4C nemcsak szédítően néz ki, mindene megvan ahhoz, hogy zseniális sportkocsi legyen. Karbonszálas szerkezetét a KTM X-Bowtól kölcsönözte, de a versenyautó-gyártó Dallara még reszelt rajta egy keveset. Az orra és a fara alumíniumból készül, így alig 850 kilót nyom. Az 1750-es turbós benzinessel, amelyet 250 lóerőre húztak fel, tisztességes menetteljesítményre képes – egyedül a duplakuplungos TCT váltó ad okot aggodalomra.
Míg a 8C az elérhetetlen luxusautó kategóriát színesítette, a 4C-re visszafogott, 40 ezer eurós, vagyis alig tízmillió forint fölötti árcédulát ígérnek - ezzel reálisnak tűnik a célnak kitűzött 20 ezer darab, amennyit gyártani szeretnének belőle a teljes modellciklus alatt.