Dízeles fogyasztás egy feltöltött benzinessel?

2011.08.09. 15:50

A kompresszorral feltöltött benzinmotorok inkább a teljesítményükről híresek, mint a fogyasztásukról, de a Nissannak úgy tűnik, sikerült összehozni a kettőt. A Micrába épített 1,2 literes motor 98 lóerőt tud, és a szabványos ciklusban annyit fogyaszt, mint egy hasonló dízel.

Mintha irtóznának a japánok a leméretezett turbós motoroktól. A Toyota úttörő hibrid technológiájával küzd a büntetett CO2-kibocsátás ellen, a Mazda nagy kompressziós benzinest csinált, a Nissan pedig újraélesztette a Miller-ciklust a Micra DIG-S névre keresztelt motorjával.

A rövidítés a Direct Injection Gasoline Supercharged szavakból áll össze, ami közvetlen befecskendezéses kompresszoros benzinest jelent, de a lényeg a szelepvezérlés szokatlan időzítéséből adódó torzított négyütemű ciklus, amely a tovább nyitva tartott szívószeleppel elméletben nagyobb hatásfokot tud elérni, mint a szokásos Otto-körfolyamat. Eddig nagy szériában csak a Mazda gyártott ilyen kompresszoros motorokat, amelyet a Xedos 9 amerikai változatába épített, majd a gyártást utód nélkül leállította.

Hogy milyen jövő vár a Micra DIG-S-re, nehéz lenne megjósolni. A szabványos európai ciklusban 95 g/km-re sikerült kihozni a CO-kibocsátását, ami azt jelenti, hogy néhány európai országban adókedvezményt kaphat, de viszonylag magas ára miatt nálunk csak akkor lenne esélye, ha a valóságban is tudná azt a 3,5 liter körüli fogyasztást, amit a fékpadon bemutatott.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.