Igazából nincs bajunk a dízelmotorral, hiszen erős, takarékos, és manapság egyre tisztább is, de sportos kocsikban alig találkozni vele, és ez talán nem is akkora baj. Nem célszerű szempontból, ez inkább csak stílus dolga. A Mercedes azonban megpróbálja, hátha lesz, akinek bejön a spórolós SLK.
A számok alapján nem lehet rossz a dízel-roadster: a legerősebb négyhengeres Mercedes dízelt, a 2,1 literes, 204 lóerős biturbósat kapja meg, amely akár 500 Nm-rel képes terhelni a kuplungszerkezetet. Ehhez jön egy hétfokozatú automata váltó, így az SLK 250 CDI akár 6,7 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, 80-ról 120-ra csupán 4,3 másodperc alatt gyorsul, a csúcssebessége pedig 243 km/h, ami közúton a legtöbb élő embernek – főleg ha továbbra is ebben a státuszban szeretne maradni – bőségesen elegendő. Ha ezen felül még figyelembe vesszük a 4,9 literes fogyasztási átlagot, akkor kétségtelenné válik, hogy ez a tökéletes roadster, hiszen gyors, erős, takarékos és korszerű.
Az ára ugyan nem kevés – Németországban 41 828 euróért vesztegetnek egy-egy példányt – de nem emiatt hiányzik belőlünk a lelkesedés. Inkább az lomboz le, ahogy elképzeljük a kis roadstert, ahogy hidegen kerreg egy kicsit – vagy ha nem tesz ilyet, azért nem teszi, mert párna-vastag hangszigeteléssel elérik, hogy egyáltalán ne legyen hangja. Nem tudnánk eldönteni, hogy melyik megoldás tetszene jobban, hisz egy ilyen géphez akkor is hozzátartozik a jó hang, ha a szó szoros értelmében nem nevezhető sportkocsinak, inkább csak afféle villantós járgány.
Szeptembertől minden esetre kapható lesz a dízel-SLK, így hamarosan az is kiderül, hogy mi számít többet a típus vásárlóinak, a stílus vagy a spórolás számít-e többet.