Szeptemberben láthatjuk először, hogy a Subaru mit hozott ki a Toyotával közösen fejlesztett sportkocsi-alapokból. Igazából az a legnagyobb kérdés, hogy milyen formatervet készítettek, de ez egyelőre nem derült ki – az viszont igen, hogy milyen nevet adtak neki.
Nagyon nem eröltették meg magukat: az elnevezés csupán egy hárombetűs rövidítés: BRZ. Hogy ne legyen hiányérzetünk, azért fűztek hozzá némi magyarázatot. Eszerint a rövidítés feloldása: bokszermotoros, hátsókerék-hajtású, zenit. Valószínű, hogy a Subarunál abból indultak ki, hogy a WRX és az STI betűhármasok milyen jól működtek korábban, így kerestek egy harmadik, hasonló kombonációt abban a reményben, hogy ez is ugyanúgy megragad majd a fejekben.
A Frankfurti Autószalonon, szeptemberben még csak tanulmányként lesz látható a BRZ, de novemberben, az idei Tokyo Motor Show-n már a szériagyártmány lesz látható, a jövő év elején pedig kezdődhet a gyártás is a Subaru egyik japán üzemében, egy gyártósoron a Toyota FT-86-tal.