Úgy néz ki, a Mercedes lassan vezeti át a közönséget régi fronthajtású modelljeitől az újakig. A következő generációból azt a típust leplezik le elsőként, amely még emlékeztet valamelyest az elődökre: a B osztályt. A családi ötajtós is hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett, de megtartott valamit a korábbi típus egybeszabott jellegéből.
Ahogy a korábban kiszivárgott kép alapján is sejthető volt, a B osztály nem lesz az a klasszikus szépség, sőt, inkább kicsit ügyetlen arányúnak tűnik az elődjéhez képest. Ez a típus persze nem is a formáival hódít majd, inkább célszerűségével. A 4,36 méteres hossz és az 1,79 méteres szélesség még bőven az élhető kompakt modellek közé sorolja a típust – bár 1,56 méteres magasságával közel áll az egyterűekhez – és a Mercedesnél igyekeztek az így adódó térfogatot az átlagosnál jobban kihasználni. A számok alapján egész jól sikerült, annak ellenére, hogy az új B osztálynak egész hosszú motorházteteje van. A hiányzó padlókeret miatt annak ellenére is több tér adódik belül, hogy a tető alacsonyabban húzódik: a tető 48, az ülések viszont 86 milliméterrel kerültek lejjebb. A gyáriak azzal dicsekszenek, hogy a hátsó ülésekre jutó 976 milliméternyi hosszában adódó hely több, mint amennyi az S osztály utasainak jut, és a 666 literes csomagtartó-térfogat is középkategóriás kombikra jellemző érték.
Az új MFA padlólemezhez új motorokat is fejlesztett a Mercedes. Az M270 jelzésű benzinmotor-család egyelőre kéttagú: az 1,6 literes, turbós négyhengeresek, amelyeket akár a C vagy az A osztály hosszirányú hajtásláncába is be lehet majd illeszteni, 122 illetve 156 lóerősek, de biztosan akad még bennük tartalék bőven a későbbiekre. Dízelmotorból is kétféle van: mindkettő az OM651 jelzésű 1,8 literes blokk köré épül, a gyengébb 109, az erősebb 136 lóerős. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes, dupla kuplungos automata váltó jár. A Mercedes természetesen a B osztályt is telepakolja biztonsági extrákkal: lesz benne intelligens sebességtartó automata, amely a követési távolságra is figyel, ütközésmegelőző rendszer és a sebességkorlátozásokat felismerő szerkezet, azaz csupa olyasmi, ami vagy a Mercedesnél, vagy ebben a kategóriában újdonságnak számít.
Az új B osztály gyártása meglepően hamar beindul: a szeptemberi világpremier ellenére novemberben már a kereskedésekben lesz a típus. Persze ez még nem Magyarországon készül majd, hanem Németországban, hiszen a kecskeméti üzem megnyitója csak 2012 elejére tehető.