Alfa Giulietta germán ízléssel
Épp ezért ijesztő, amikor a Volkswagen azzal fenyegetődzik, hogy megveszi az Alfa Romeót: a német képzelőerő aligha használna a földkerekség egyik legerősebb stílusú márkájának. Ezt a Giuliettát persze nem a VW hozta össze, csak a Novitec, az olasz autók legismertebb német tuning-specialistája, de kiválóan mutatja, hogy miért olyan ritka az érdekes német autó.
Messziről felismerhető a németek tuning-stílusa. Ha mást nem is, a felniket biztosan lecserélik, az ésszerű méretnél sokkal nagyobbra, nagy kipufogóvégeket szerelnek fel, és porba ültetik az autót. Ennek részben persze a hihetetlenül jó német útminőség az oka – ahol nincsenek göröngyök, ott egy ilyen kőkemény futómű sem ráz olyan nagyon – de a séma egy Golfon, egy Alfán vagy egy Mercedesen mindig ugyanaz. A Novitec is azzal kezdte, hogy 20 hüvelykes felniket pakolt fel, amelyekre jelzésértékű gumiréteg kerül, az autó végén négy kipufogóvégből jönnek a gázok, és még egy kis diffúzor-utánzatot is kialakítottak a hátsó lökhárítón. A csomagba még némi motortuning is belefért, az 1,4 literes turbós benzines teljesítményét 195, az 1,8 literesét 261 lóerőre emelték, ami aligha igényelt némi programozásnál nagyobb beavatkozást.
Németországban valószínűleg népszerű lesz a Giulietta tuningkészlete, de az az érzésünk, bárhol máshol gerincsérvet kockáztat, aki ilyen gépbe ül.