A Seat egyetlen klasszikus szedánja igazi szükségmegoldásnak indult: kellett valami, amit gyorsan és olcsón elő lehet állítani, és jobban fogy, mint a spanyol márka különböző egyterűi. Így gyorsan átrajzolták az Audi A4-es B6/B7 jelzésű előző generációját. A megoldás működik, de úgy néz ki, a spanyolok szükségét érezték, hogy három év gyártás után alakítsanak az alapjaiban azért elég öreg modellen.
Mélyreható beavatkozásra persze nincs pénz, hisz a Seat a VW csoport leggyengébben szereplő márkája, így megelégedtek annyival, hogy méhsejt-mintázatúra cserélték az eddig függőleges rudakból álló hűtőrácsot, és a lámpák belsejébe került egy LED-sor, amely nappali világításként funkcionál. Ezek az apró módosítások azonban azt eredményezték, hogy az Exeo elölről ismét közelebb került az Audik megjelenéséhez. A többi változtatás sem nevezhető világszenzációnak, a belső térben módosítottak néhány részletet, és a dízelmotorok fogyasztásán csökkentettek néhány decit, az Ecomotive változatba pedig már stop-start rendszert is építenek.
Az Exeóval kapcsolatos igazi kérdés az, hogy meddig lehet még eladni, hiszen a műszaki alapok már most is 11 évesek, és a felújítás arra utal, hogy néhány évig még piacon kell tartaniuk, mielőtt elkészülne az utód.