Nyolchengeres Porsche a Ferrarik ellen
A Porsche vezérigazgatója, Mathias Müller kifejezetten irritálónak nevezte, hogy nincs olyan sportkocsijuk, amely a drágább Ferrarik ellenfele lehetne. Épp ezért felmerült a cégnél egy, az eddigieknél is erősebb és gyorsabb modell megépítésének terve.
Az egyik komoly akadály, amely miatt a Porsche nem lépett feljebb, a megfelelő motor hiánya. A jelenleg használt hathengeres bokszer kiváló, de 4 liternél nemigen lehet nagyobbra fúrni, és a 250 ezer eurós kategóriában egyébként is szükség volna a nyolc hengerre, már csak a presztízs kedvéért is. Úgy tudjuk, ezért kezdték meg a munkát egy nyolchengeres bokszermotoron, amely az új belépőmodell számára fejlesztett, négyhengeres turbós motor megduplázásával jöhet létre. Ez a blokk ugyanis eleve moduláris felépítésűnek készült, mivel úgy tervezik, hogy a következő hathengeresnek is ez lesz az alapja. Innen a nyolchengeres bokszer már csak egy lépés. Ráadásul a Carrera GT-hez kifejlesztett, azaz kéznél levő kompakt váltó előtt el is férne egy, a következő Cayman alapjaira épülő modellben a hosszabb motor. Azaz minden adott a még drágább, de még gyorsabb Porsche elkészítéséhez, amely saját pályájukon próbálhatja megverni az olasz konkurenseket.
A Porsche eddig úgy lőtte be a kínálatát, hogy elkerülje a közvetlen konkurenciát. A Ferrariknál és a Lamborghiniknél olcsóbb sportkocsikat kínáltak, a tömeggyártók csúcsmodelljeinél viszont drágábbak és gyorsabbak voltak a gépeik. Most, a Volkswagen-csoporttal a hátuk mögött viszont felhagynak a konfliktuskerüléssel: felfelé és lefelé egyaránt bővítik a kínálatot.