A Nürburgring Nordschleife évek óta az autógyártók közti versengés leglátványosabb színtere: a körrekordért a Porsche, a Chevrolet, a Nissan és a Lexus is harcba szállt már. Ennek a csatának adott új dimenziót a Toyota, amely a Peugeot elektromos autóval felállított rekordját vette el a napokban.
A TMG EV P001 a nevében Toyota ugyan, de a gyáriak lényegében kész alkotóelemek módosításával készítették el. A versenyautó-karosszériát a Radicaltól vásárolták, ebbe került a villanyautó-specialista e-Wolf elektromos hajtáslánca, amely két különálló villanymotorral hajtja a két hátsó kereket. Ezek egyenként 542 Nm leadására képesek, ami félelmetes gyorsulást eredményez, főleg egy ilyen ultrakönnyű karosszériában. Az autó képességeire jellemző, hogy míg a Peugeot EX1 prototípusának tavasszal még elég volt 9 perc és 1,338 másodperc a körrekord megdöntéséhez, addig a Toyota gépe 7 perc 47,794 másodperc alatt száguldott végig a bő húsz kilométeres pályán.
A Toyota csapatának célja azonban nem egyedül a körrekord megdöntése volt. Azt mondják, rengeteg olyan adathoz jutottak a projekt során, amelyet utcai körülmények között nem tudtak volna megszerezni, és amelyeket a jövő elektromos hajtásrendszereinek tervezésekor tudnak majd felhasználni.