Feltámad a Citroen csendőr-busz
A jellegzetesen csúnya Citroen furgon, a Type H több mint harminc évig volt meghatározó eleme a francia utcaképnek – és ezen keresztül a 40-es és 80-as évek közt készített francia filmeknek – így az a csoda, ahogy bár a 90-es évek óta divat a retró, most nyúltak vissza a típushoz először.
A Tubikot a tervezők szerint nem is csak a H ihlette, de elődje, a háború előtti TUB is, bár a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó tanulmány arányai – a jellegzetes, keskeny, magas, határozottan előrenyúló orr és a sarkokban elhelyezett kerekek – inkább a későbbi, híresebbik modellt idézik. A 4,8 méter hosszú, 2,08 méter széles és 2,05 méter magas doboz belseje azonban nem örökölte a távoli elődök spártai kivitelét: belül igazi luxusjármű, ahol a kényelemnek rendeltek alá mindent. Hátul hatalmas tér fogadja az utasokat kényelmes ülőalkalmatosságokkal, amely tetszőlegesen variálhatók: kialakítható belőlük heverő, szabályos ülőgarnitúra, de akár három szokványos üléssor is. Az utasteret a teljes jobb oldalfal felnyitásával lehet megközelíteni, míg a vezetőüléshez különálló, felfelé-kifelé nyitható ajtó vezet.
A Citroen tervezői láthatóan elég szabadon valósíthatták meg meredekebb ötleteiket is – a műszerfal visszajelzőinek zöme például a kormány közepére került, egyetlen nagy kijelzőbe. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Tubik csak figyelemfelkeltő formai játék a Citroen részéről – ahogy számos korábbi tanulmányautójuk – vagy egy hasonló szériamodell bevetését is tervezik, de az biztos, hogy az idei Frankfurti Autószaonon ez a gép áll majd a márka standjának közepén.