Négy hengerre vált a Volvo
A Volvo ugyanabban a cipőben jár, mint a Mazda, a Suzuki vagy a Jaguar, amelyek korábban egy nagyobb céghez kötődtek, de ez a kötődés a közelmúltban megszűnt. A svédek esetében a jelenlegi kínálat nagy része a Fordtól származó technológiára épül, ám ez hosszabb távon nem tartható, így megkezdték egy új padlólemez, illetve egy új motorcsalád kifejlesztését, amelyekre aztán teljes kínálatot építhetnek.
A legfontosabb fejlesztés az SPA padlólemez, amelyre a C30-tól az S80-ig az összes Volvo utódja felépíthető, szinte mérettől függetlenül. Egy ilyen struktúra az egyetlen járható út a Volvo számára, hiszen így az összes modelljük jelentős részben közös alkatrészekből, azonos gépeken készülhet, ami manapság a gyártási költségek kordában tartásának egyetlen járható útja az autóiparban. Az SPA ráadásul nem csak rugalmas, de jobbnak is ígérkezik, mint a ma használt Ford platformok: állítólag mintegy 150 kilogrammal csökkenthető vele az autók tömege.
A másik lényeges elem, ami az autógyártás önálló folytatásához szükséges, egy korszerű motorcsalád. Úgy tűnik, a Volvo ezen a téren sem tétlenkedik: már fejlesztik a VEA jelzésű négyhengereseket, amelyek közt benzin- és dízelüzemű motorok is találhatók. Ezek a – várhatóan turbófeltöltéses – motorok a svédek szerint vagy 35%-kal lesznek takarékosabbak, mint a ma használt, azonos teljesítményű megfelelőik. A megoldás egyetlen hátránya, hogy eltűnnek az öt- és hathengeres modellek, ami presztízsben mindenképp visszalépést jelent. A VEA motorok is könnyebbek lesznek akár 90 kilogrammal, ugyanakkor készül hozzájuk egy, a lendkerékbe épített, közel 80 lóerős villanymotor, amellyel egyszerűen építhetnek hibrid hajtásláncot, akár 20%-os fogyasztáscsökkenést elérve.
Az új alkatrészek köré épített egyik első Volvo prototípust a Frankfurti Autószalonon mutatják be, ennél többet azonban nem árultak el.