A leggyorsabb Audi TT pénzért
Az Audi kompakt kupéja nem csak csajozásra jó, de néhány átalakítással a versenypályán is megállja a helyét. Az idén a Nürburgringen már bizonyított a gép gyári színekben, mostantól azonban elvben bárki megvásárolhatja, aki lát benne fantáziát.
Az Audi Motorsportnál kapható TT-RS nagyon messze áll az utcai változattól, amelyen alapul. A motoron ugyan alig változtattak – a 2,5 literes öthengeres turbómotor 340 helyett ugyan 380 lóerős, de ennyi teljesítménynövekedés nem számít sokat – és a karosszéria alapjai ismaradtak, de ezeken kívül szinte mindenhol tetten érhető a versenyautó-építők munkája. A futómű szélesebb, mint a gyári – a kerekek teljesen kitöltik az arasznyi sárvédő-szélesítések alatti helyet – és persze több paraméterében állítható. A fékrendszert is a nagyobb igénybevételhez méretezték, a hatfokozatú váltó pedig szekvenciálisan kapcsolható.
A TT alapú versenyautót elsősorban hosszú távú versenyzésre szánják, a VLN Endurance Championship SP4T géposztályában például mindenféle módosítás nélkül rajthoz lehet vele állni. Ennek megfelelően elsősorban privát csapatok közül kerülhetnek ki a vásárlók, amelyek könnyedén kifizetik a 180 ezer eurós vételárat, és persze a gyári alkatrészutánpótlást, amely a versenyzéshez elengedhetetlen. Az autó persze csak a 2012-es szezonban állhat majd rajthoz, de aki megveszi, reménykehet benne, hogy a kategóriaelsőségért harcolhat majd, nem is esélytelenül, hisz ugyanilyen autókkal idén győzött a gyári Audi csapat a Nürburgringen tartott 24 órás futamon.