Egy férfias VW Bogár?
Az eredeti New Beetle vásárlóközönségének zömét azok a hölgyek tették ki, akik nem tudtak ellenállni a kedves félgömb-formának, de a Volkswagen a második generációval szakítani próbál ezzel a hagyománnyal. Már a formaterv is lendületesebb valamivel, de a férfiaknak az sem mindegy, hogy mi van a motorháztető alatt.
Erre lehet végső megoldás a Beetle R, amely egyelőre csak tanulmány, de nem látszik, hogy bármi akadálya lenne a szériagyártásnak – persze a szándékon kívül. A Beetle karosszériájába ugyanis az azonos platformra épülő Golf R mechanikáját építették be. A 265 lóerős TSI turbómotor, az összkerék-hajtás, a futómű, a fékek mind azonosak, csak az autó fellépése más – mondhatni, a Beetle azoknak készül, akik a száguldás mellé egy kicsit több feltűnést szeretnének. A tanulmányon látható 20 hüvelykes felnik és a versenyautókra jellemző kagylóülések még a tanulmányautóknál kötelező túlzások közé tartoznak, de a kötényezés, az új lökhárítók és a fekete tető akár egy szériagyártmányon is elképzelhető.
A típusváltozat sorsa nyilván a közönség reakcióján múlik majd – ha kedvező lesz a fogadtatás, aligha menti meg bármi a Golf R-t attól, hogy sorozatgyártásba kerüljön.