Amióta a Fiat rátette a kezét a Chryslerre, sorra érkeznek az új, amerikai alapú Fiatok és Lanciák, ám ez az első alkalom, hogy a cégcsoport luxusmárkája építkezik idegen technikára. A Maserati régóta ígéri, hogy előáll egy SUV-szabású modellel, de most be is tudják váltani az ígéretet.
Először 2003-ban láthattuk jelét annak, hogy a Maseratinál valamiféle hobbiterepjárón dolgoznak, de a Fiat belső válsága, majd a globális gazdasági visszaesés miatt a Kubang tanulmányból nem lett semmi. A mostani koncepcióautót ugyanígy hívják, de úgy néz ki, ez lényegében kész is van, csak a gyártásra kell berendezkedni. Pedig korábban nemigen hallottunk róla, de erre is van magyarázat: a Maserati csak az új formát rajzolta meg, a típus műszaki szempontból a Jeep Grand Cherokee SRT8-assal egyezik meg. Ez nem feltétlenül baj, hisz a Jeep csúcsmodellje a maga 465 lóerejével van olyan gyors, hogy ne hozzon szégyent a Maseratira sem, legfeljebb a 6,4 literes Hemi V8-as bugyborékolása hangozhat idegenül azok számára, akik megszokták a pörgős Maserati nyolchengeresek magasabb tónusú, nyers üvöltését.
A Maserati Kubang szériaváltozata a költséghatékonyság jegyében Detroitban készül majd, egy gyártósoron a Jeep Grand Cherokee SRT8-assal, de a Fiat szerint nem lesz szembeszökő a két autó közti rokonság. A formatervet nézve ezt el is tudjuk képzelni: a Kubang most bemutatott tanulmány-változata ugyanúgy kupé-szerű formát kapott, mint a BMW X6, vagy a Porsche Cayenne. Megkérdőjelezhető persze, hogy bölcs dolog-e Jeep alapokkal rontani a márka hírnevét, de ha az olasz tervezők jól végezték a dolgukat, akkor az efféle kárt el is kerülhetik – a lényeg, hogy a minőség arányban álljon a Maseratival szembeni elvárásokkal.