Ma már a világ legnagyobb autópiaca Kína, így minden nagyobb autógyártó megpróbálja megvetni a lábát az országban. Eddig nem is volt akadálya – feltéve, hogy találtak egy helyi partnert – de úgy néz ki, a központi vezetés megelégelte a külföldiek invázióját.
A Subaru lehet az első gyártó, amelyik nem kap lehetőséget a kínai hatóságoktól, pedig már megvolt a helyi partner is. A Subaru a Cheryvel alapított volna közös vállalatot évi 50 ezer autó előállítására, de a hatóságok elutasították a kérelmet. Az indoklás szerint a japánok megsértenék a törvényt, hiszen egy gyártónak maximum két kínai partnere lehet, és mivel a Subaru 16%-ban Toyota tulajdon, a Toyota pedig már két vegyes vállalatot is alapított Kínában, a Subaru révén túllépnének a megengedett kereten.
Elemzők szerint azonban sántít a hatósági indoklás, hisz a Daihatsu, amely szintén Toyota érdekeltség, szintén rendelkezik kínai partnerrel, és abba véletlenül sem kötöttek bele a kínaiak. Egyes feltételezések szerint arról van szó, hogy a kínai felső vezetés megelégelte a külföldiek invázióját. A fontosabb, nagyobb cégek, amelyektől el lehet lesni az autógyártás trükkjeit, már rég megvetették a lábukat Kínában, a helyi vezetés hosszú távú célja pedig nem a külföldi nagyvállalatok támogatása, hanem az önálló, külföldön is versenyképes hazai autóipar megteremtése.