Ahogy a kisautók megnőttek az utóbbi évtizedben, a gyártók palettájáról hiányozni kezdtek a négy méternél kisebb modellek, amelyekkel nem túl nehéz parkolni – amit régebben kisautóknak hívtunk. Az Opel egy darabig a Suzuki segítségével oldotta meg a problémát, de a japánok a VW-nel szövetkeztek, így a GM német leányvállalatának máshogy kell betöltenie az Agila helyén keletkező űrt.
Rüsselsheimben meglepő módon úgy döntöttek, ahelyett, hogy mondjuk a koreai Chevrolettől vennének át kész autókat, fejlesztenek egyet maguk. Ez abszolút ellentétes a General Motors működési elvével, ahol arra törekszenek, hogy mindenre legfeljebb egyszer kelljen költeni. Így többször is le akarták állítani a munkát, de az Opel vezetése kiharcolta a folytatást, most pedig már túl drága lenne félbehagyni a fejlesztést. A prototípusokat már nyilvánosan tesztelik, azaz lényegében készen van az autó, csak az apró részleteket kell egymáshoz hangolni.
A kémfotókon jól látszik, hogy milyen jellegű lesz az új modell. Méretei alapján a Fiat 500-Ford Ka pároshoz áll a legközelebb, nagyjából 3,7 méteres hosszával. A részletek egyelőre nem láthatók az álcázástól, de a gömbölyded alapforma, és a lőrés-divattal szembemenő nagy felületű ablaküvegek láttán a Corsa B karaktere jut az eszünkbe. Ez nyilván nem is véletlen: a tojás-Corsa volt az utolsó igazán sikeres Opel kisautó, ha valami, ez érdemes lehet rá, hogy megidézzék a szellemét.
A négyüléses kiskocsit, amelybe apró háromhengeres motorok kerülnek, várhatóan egy év múlva mutatják be, de a gyártás 2013 első fele előtt aligha indulhat meg.